امام جمعه يزد: بصيرت در دين، از اهداف مهم قيام امام‌حسين (ع) بود


امام جمعه يزد و نماينده ولي فقيه در استان يزد گفت:بصيرت دردين و بينش دينداري از اهداف مهم قيام امام حسين (ع) بود.

حجت‌الاسلام محمدعلي صدوقي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه يزد اظهار داشت:
بينش دينداري و بصيرت مسلمانان بعد از قيام امام حسين(ع) موجب اصلاح امت و نجات از جهالت و گمراهي شد.

وي افزود:دشمنان اسلام،بعد از قيام امام حسين(ع) سعي كردندتانهضت عاشورا را با برخي خرافات كمرنگ كنند كه هيچ زماني موفق به اين كار نشدند.

خطيب نماز جمعه يزد برحضور مردم درعزاداري اربعين حسيني(ع) تاكيد كرد و گفت:مردم در عزاداري‌ها بايد از انجام برخي اعمال حرام و مكروه خودداري كنند تا تبديل به خرافات نشود.

وي افزود: در شرايط حاضر نيز دشمنان سعي دارند تا بين شيعه و سني اختلاف ايجاد كنند،اماشيعه وسني بابينش بالاي سياسي خود از هر گونه اختلاف جلوگيري خواهند كرد و به دشمنان اجازه نخواهند داد تا به اهداف خود برسند.

وي همچنين با اشاره به فرارسيدن روز ‪ ۲۲‬اسفند ماه سالروز تاسيس بنياد شهيد انقلاب اسلامي با فرمان حضرت امام(ره) در سال ‪ ۵۸‬گفت: امام(ره) حمايت فراواني از خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران داشتند تا مشكلات فرهنگي و مالي آنان برطرف شود.

نماينده ولي فقيه در استان يزد يكي‌از مشكلات خانواده‌هاي شهدا و جانبازان را اشتغال فرزندان اين خانواده‌هاذكر كرد و افزود: دولت بايد براي حل مشكل بيكاري همه افراد جامعه تلاش كند،اما فرزندان خانواده‌هاي شهدا و جانبازان بايد در اولويت قرار گيرند.

حجت‌الاسلام صدوقي با يادآوري ‪۲۳‬اسفند ماه سالگرد بمب‌گذاري در نماز جمعه تهران وبه‌شهادت رسيدن تعدادي‌از نمازگزاران گفت:تروروبمب‌گذاري در نمازهاي جمعه به دليل اين بود كه دشمنان پايگاه نماز جمعه را تضعيف كنند.

امام جمعه يزدباتاكيد بر حفظ سنگر نماز جمعه گفت:اميدواريم كه با تدبير ائمه جمعه در تمام استان‌ها،نماز جمعه با شكوه و جمعيت بيشتري برگزار شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا